Alla inlägg under april 2009

Av Evelina - 22 april 2009 19:21

Usch känner mig riktigt risig nu vet itne alls varför. För lite sömn förmodligen men magen är inget vidare helelr men det går ju magsjuka på jobbet. Gör det väl mer eller mindre jämt... Ingen träning blev det. Tycker i alla fall jag blivit bättre att lyssna på kroppen än tidigare så det blir tidigkväll!


Blir ingen fjällresa heller. Vi är bjudna på dop så det ska bli riktigt mysigt. Eftersom jag redan tagit semester på sista april ska vi åka till paradisbadet då. Är en hemlis för barnen men jag längtar REDAN :-)

Av Evelina - 22 april 2009 06:36

ÄR riktigt sugen att åka på bytardag! Tydligenär det i Härnösand i helgen och till veckan är det på öppnis...


Nåja går hände det inte mycket. Var på inflytanderådet på dagis... Vet itne om det egentligen kom fram något nytt... Ingenting var klart inför hösten och det enda som kom fram var väl att vi ska arrangera en familjekväll. Vi tänkte att man får ta med sig eget fika så är vi uta på dagis och bara är.... Kan ju vara kul att se lite vilka barn som hör till vilka föräldrar :-)


Tuva vill ocskå skriva:

1234ääöllkll4752236589ljjihfygvdevtsergtdhyu8ikiol
på+oåhkugikojhliojgkjigkuigkoi9

Av Evelina - 20 april 2009 21:54

Så har även denna dagen passerat :-)


Jag jobbade till 16.30 sedan blev det en snabb tur till Kramfors. När vi kom hem var det middag och därefter nattning! Jag passade på att gå morundan. Har väl inte hänt så mycket idag mer än jobbning :-) Imorrn slutar jag halv 2 så då blir det säkert mer gjort ;.)

Av Evelina - 20 april 2009 07:19

Var väl inte riktigt så att jag tänkt börja min vecka kl 05.00 men tydligen höll inte Agaton med mig......


Han somnade om men då  vaknade Tuva så det blir tidig kväll ikväll!!!

Av Evelina - 19 april 2009 18:03

 Jag har scrappat http://mimas.forum24.se/mimas-about247.html :


 


 


 


Ett städryck har jag hunnit med och vi har ätit middag och gjort en massa skoj!


Nu ska jag fara och träna!



Av Evelina - 19 april 2009 09:35

Vet inte vad Peter har för inverkan på barnen när han är hemma på morgonen vaknar de före 6! Peter låg kvar igår och jag klev upp så jag trodde ju det var min tur idag men ICKE sa nicke. Peter låg och kollade på TV i sängen så då var ju barnen med där......


Hade bestämt mig för att ut och gå på morgonen och jag fick sällskap av Tuva som cyklade. Riktigt kul att hon följde med!


När vi kom hem trodde hon att hon skulle få bytra kläder. Hon är en riktig klänning och kjol tjej så det var hennes plan. Hon blev jättearg när hon insåg att hon inte skulle få det. Så för att vara garanterad att behöva byta kläder så spillde hon ut ett glad mjölk i knät.......... Hon är inte dum vår lilla prinsessa :-) Men nu har hon ändå byxor på sig för den gubben gick inte!

Gulljänta!

Av Evelina - 18 april 2009 18:49

Imorse var det tänkt att vi skulle ut och gå men först var vi tvugna att besegra tvttberget som övertagit vårt sovrum. Fick även ett ryck och fixade barnens garderober. Kan inte förstå att hur jag 'n viker så ser det ut som en bomb gått där.... Tuva är ju själv i sin men Agatons är det ju vi som är i. Peters starkaste sida är väl inte att se var barnens grejor ska ligga. Ligger det byxor på en hylla kanske det inte ska vara tröjor där...... Nu är det bra ordning ett tag i alla fall!


Sedan var vi ute och gick. Tuva cyklade och hon har blivit väldigt duktig nu startar hon själv. På att köpa listan står nu en 16 tums cykel med pakethållare. Om någon har en (gärna unisex) till salu är jag spekulant :-)


Vi har varit och köpt planertingsjord så nu ska här planteras om blommor. Sedan var vi till svärmor och fikade och där efter har barnen varit ute HELA dagen.


När vi var ute fick jag ett PRO varningsryck.... Jag hackade isen av gården där vår enorma snöhög varit och kastade ut på vägen. Tycker det är så äckligt med allt grus på gården och de ÄCKLIGA bären som ligger där från trädet ska vi inte tala om..... Det är väldigt nära att vi går lös med sågen där tror jag............


Lägger i bilder från Agatons första cykeltur för året coh en bild på syskonen i det SUPERFINA pyjamasen/ nattlinnet de fick av farmor. Kappahö har verkilgen fina kläder nu tycker jag. Tyvärr behöver barnen inget men man kan ju ändå gilla kläderna!

Av Evelina - 17 april 2009 19:23

Detta har varit en bra dag. Enda klagandet är väl att det blåste!


Jag och Tuva gick till Christina, Tindra och lilla Nova på em. Är riktigt nöjd att vi gick eller Tuva cyklade och lekte hela em med Tindra. Riktigt skoj att vi äntligen lyckades träffas då det alltid kommit nåt emellan. SUpergott fika fick vi med ;-)


Nu sover barnen och jag ska ner och scrappa!

Ovido - Quiz & Flashcards