Alla inlägg under april 2009

Av Evelina - 17 april 2009 10:29

http://www.mimasscrapbooking.blogspot.com/


Kika in och kolla vad de lottar ut sedan har de CC denna helg http://mimas.forum24.se/mimas.html


Nej nu ska jag ta och scrappa lite  :-)

Av Evelina - 16 april 2009 20:03

Här kommer lite bilder från STockholmsträffen och från vår fjäll resa.


Sedan glömde jag att skriva att jag äntligen hittat regnbyxor till Tuva. Köpte även vantar till Agaton 650kr gick kalaset på men det är värt varje krona om hon är torr! www.wilmamorris.se har jag varit inne på och shoppat!

Av Evelina - 16 april 2009 17:37

Jaha så var påsken til ändå! Vi hade det SUPERHÄRLIGT. Ska se om jag kan få till en resumé här:


Skärtors: Jag jobbade till 14.30 och sedan for vi norr ut. Tog en korv i Strömsund och sedan bar det av mot Jorm. Ganska lite snö var det ända fram till stugan där var det bra!


Långfre: Var riktigt bra väder och vi for ner på sjön. Tuva ville inte följa så hon var kvar med mormor och morfar i stugan. På kvällen grillade vi och tog en promenad


Påskafton: Dagen började med skattjakt och visst hittade barnen påskäggen :-) Sedan packade vi skoter och pulka och for till Blåsjöfjället och där ifrån åkte vi till Myskalstjärn. Efter som Jormsjön hade en del vatten på sig tänkte vi att det var bäst att ta bil och släp. PÅ myrskalstjärn hade vi en toppen dag med UNDERBART väder. SEdan kom mamma och pappa och vi grillade och myste. På kvällen kom Ingamay, David och Andrea och vi åt påsk middag. Tuva fick jättefina hårsnaddar och vi fick bröllopspresent. Tusen tack för det!


Påskdagen: Vi var till sjön och fiskade


Annandag påsk: Vädret var väl sådär så vi hade en heldag vid stugan. Jag och peter åkte iväg själva med skotrarna och det var skoj att få tokköra lite :-)


Tisdag for vi hem!


Barnen är lätta att åka bil med måste jag säga de är väldigt nöjda och det funkar bra!


Onsdag och torsdag har jag jobbat men nu är det helg! Ska ladda in bilder med nu!

Av Evelina - 8 april 2009 17:17

Japp imorrn är det påsk och då drar vi till fjälls. Har säkert (som vanligt) packat ALLDELES för mycket kläder :-) Främst då till barnen. Agatons skor är jag dock osäker på. Svårt att veta vad han slka ha lillen..... Nåja vi har säkert med typ hälften hem oanvänt!


Idag kom min skomätare och mina kläder från Ellos :-)


Imorrn ska Tuva vara påskkärring och Peter är hemma hela dagen vilket förmodligen betyder morgonpromenad för mig :-) Vi har påskpyssel på jobbet så det ska bli skoj!


Sist av allt så önskar jag er en GLAD PÅSK!



Av Evelina - 7 april 2009 06:59

Japp så var fönstren putsade och gardinerna upphängda. Måpste dock putsa emellan och på utsidan med men dp måste det vara lite varmare först!


Såg även när jag putsade att vi nog måste börja spara för att byta altandörren. Sedan behöver ju fönstren bytas med... Dock tänkte jag inte låna till det utan vi får byta lite eftersom! Vi har ju kollat vad det kostar att byta fönstren... 100000 i hela huset! Kändes väl lite dyrt får väl hoppas på en rejäl tipsvinst eller nåt istället!


Idag ska Tuva på dagis. Har inte bestämt om hon får cykla är ju alldeles vitt på marken igen :-(

Av Evelina - 6 april 2009 08:11

Ja så är då påskveckan här!!!! På torsdag far vi till fjällen! Ska bli så härligt fast väderutsikterna såg väldigt blöta ut.....


Nåja! Tuva är io alla fall frisk nu som tur är och så är det med hela familjen! Ikväll är det gympa och så ska nog jag och A gå på Dollarstore. Behöver lite smått och gott till fjällresan! Imorrn är det skidavslutning.


Målet för veckan är att ha putsat alla fönster invändigt innan torsdag :-)


Av Evelina - 4 april 2009 19:36

Bytardagen var bra!


Mina fynd var

Jeans tuill Tuva 10kr

Nya byxor till Tuva 45KR

Långärmadtröja till Tuva 10kr

Cykelstol till dockorna 15kr


Agaton

Villervalla mössa ny: 50 kr

Pyjamas med bilar 45kr ny

 jeans 20kr

Byxor 20kr


Var nog fler saker med men de har jag glömt!


Sedan åkte jag hem och vi skulle till drakborgen. Tuva vart gnällig och lite varm men vi trodde ändå hon var frisk. Så vi åkte. Klagade hela vägen på att vi skulle vara framme. Väl där var jag och köpte min dobsomoverall sedan var vi på IKEA och åt och handlade lite innan vi for till drakborgen. Tuva var glad för hon hade ju längtat så. MEN hon blev bara sämre och sämre och till slut var hon JÄTTEVARM och bara satt. Somnade i Petersknä innan vi lekte lite och skulle hem. När vi satt henne i bilen spydde hon. Som tur var bara på Agatons filt! Nu är vi hemma och hon kändes rom vanligt fast termometern visade 38,9 så hon lever nog på iprenet... Trist då våra planer för morgondagen inte går att genomföra nu!


Lille Filip var lika söt som storebror Hampus. Tuva och Hampus har VERKLIGEN kul tillsammans så det var riktigt synd att Tuva var dålig för hon har LÄNGTAT efter denna dag. Men vi gör om det fler gånger. När Tuva hörde att Vix fyller år snart ville hon åka dit och äta tårta så vi får väl se det kanske blir så! Ingen bild på lillprinsen tog jag heller! Jag som hade kameran med! Nåja det kommer fler tillfällen! Nu hoppas vi att vi inte smittade våra vänner!!!!!

Av Evelina - 4 april 2009 08:59

Tänk att det är lördag! JObbade till 18 igår så kvällen blev väl ganska kort. Hade lönesamtal igår så nu är jag väl ganska nöjd med min lön i alla fall :-)


Idag ska jag på bytardag och sedan ska vi på drakborgen och träffa fam Solem. Ska bli så kul. Ska ju få se deras nytillskott med!!!!! Tuva pratar inte om annat än Hampus. De ska vara där HELA NATTEN :-) säger hon. UNdrar just vad Victoria s'ger om det!


Jag ska på Birsta med. Ska på intersport och kolla efter en jacka, på kappahl och handla nåt kanske samt köpa lampor på ikea.

Ovido - Quiz & Flashcards