Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Evelina - 17 januari 2009 18:09

Idag har då Tuva haft sitt allra första barnkalas och det var vekrligen kul. En av de inbjudna blev sjuk så det var totalt 6 barn så det var skoj. Barnen lekte verkligen bra och Tuva fick SUPERFINA presenter.


Bok, pippispel, tuschpennor, glitterlim, papper, målarsaker mm. Blev verkligen bra presenter. Tuva var superglad! SEdan fikade barnen och lekte och efter det blev det fiskdamm. Den gillade Tuva bäst :-)


Peter är helt knäckt han är inte van att vara bland barn så där en annan är yrkesskadad så jag är van :-) Barnen är också trötta. IDag är första dagen Agaton bara sovit 1 gång.


Imorse hände nåt konstigt.... Jag var ute och gick imorse och gick morundan bakvägen för mig. När jag gick förbi jobbet så stod en bob (snowracer) ute. Den har stått där sedan någon gång efter lovet och jag har liksom tänkt att har man inte koll på barnens grejor JAG skulle minsann märka om mitt barns bob var borta... Så döm om min förvåning när jag kollar på den där bobben och ser att det står TH på den. Det är TUVAS. HUr den hamnat där har jag INGEN aning om för den har ALDRIG varit på mitt jobb med mig. Det finns 2 alternativ. Antingen har någon tagit den från våran gård åkt med den där och lämnat den (känns ju inget vidare om folk ska sno saker från gården!) eller så har jag när jag lämnat Tuva på dagis tagit den på morgonen och lämnat den där och sedan när vi hämtat henne så har vi glömt den på dagis så då har någon tagit den därifrån. Tror mest på det andra alternativet.  Sedan kan jag ju tycka att om det utanför dagis står kvar en bob så borde ju personalen kunna ta in den över natten..... Ja som tur var kom den till rätta i alla fall!


Sedan hände en sak till på min rätt så händelserika prommis! Fast denna var lite hemsk. När jag och Agaton nästan kommit uppför en backe höll vi på bli påkörda av en cross! Det var kanske 2-3 meter ifrån....... Såg hur han som körde crossen fick tvärbromsa och jag hann tänka att nu ramlar han in i min vagn......  Är verkligen konstigt att folk låter sina ungar köra cross i en hiskelig fart efter allmän väg. Om jag inte stannat och snytit mig så hade det kanske slutat illa......


Ja vi har haft en toppendag och vi kommer nog sova gott allihopa ikväll :-)


Ovido - Quiz & Flashcards