Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Evelina - 12 augusti 2009 22:26

Så har vi avverkat årets semester. Både jag och Peter. Han chef ringde och undrade om inte PEter ville jobba. Jo men visst jag är ju ändå hemma själv eftersom Evelina jobbar och barnen är på dagis. Jag har faktiskt föreslagit detta alternativ till Peter tidigare  eftersom han ligger MÅNGA komptimmar back men det ville han inte höra på...... Men som sagt nu är det slut på semestern!


Idag har vi satt upp vägg ord fast det är inte klart ska bli ett i hallen med och ett i vardagsrummet NÄR vi målat om där. Jaf har även bestämt att vi ska möblera om vårt otroligt TRISTA sovrum. Peter tittade lite skeptiskt på mig men jag får nog som jag vill ändå för tanken är bra. Det blir inte förrän vi målar om sovrummet vilket blir imorrn om jag får bestämma. Nej inte riktigt så tidigt kanske. Det ska i alla fall bli ljusblått har jag bestämt!


Det gick bra för bägge barnen idag. Tuva vill såklart inte gå imorrn men det får hon inte välja. Agaton har nog kommit till insikten att vi faktiskt har tänkt att han ska vara kvar där på dagis. Så han hade tydligen varit ledsen ett tag idag. Svider ju lite i mammahjärtat när ingen av barnen vill vara på dagis men Tuva gillar ju egentligen dagis bara det att allt är så nytt nu och hon känner inte fröknarna och inte alla barn riktigt heller.


Annars ska vi sälja lite smått och gott på tradera och jag har bestämt att vi ska köpa ny regn overall till Agaton. Han skulle också behöva jacka byxor så han har 2. Finns ju ett på Terra Cotta som vi kollade på i Birsta så om inte annat blir det nog det har får!

Av Evelina - 12 augusti 2009 08:10

Idag är dagen Tuva har längtat efter hon ska börja på dagis men nu VILL hon INTE gå till dagis utan hon vi vara hemma med mig. Det hjälper inte att jag säger att imorgon börjar jag ändå att jobba och då kan du inte följa. Men då är jag hemma med pappa säger hon. När vi förklarar att även han börjar jobba på måndag vill hon bara inte gå dit...... Tror hon är nervös så jag har lovat att stanna så länge det behövs.. Hoppas bara att Agaton inte ser mig när jag åker hem.....


Nåja jag och Peter tänkte röja på övervåningen på vår ensamma förmiddag, stryka, byta gardiner och lite annat. Jag har också tänkt att vi ska åka till stora staden och äta lunch på 2. Är inte så ofta det händer.


Nej dax att fara på dagis om ett tag!

Ovido - Quiz & Flashcards