Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Evelina - 14 augusti 2009 21:36

Ja detta har varit en händelserik dag!


Barnen sover USELT särskillt den yngre upplagan som helst sover PÅ mig. Så jag sover ju riktigt USELT... Vi vaknade dock halv sju men så var vi vaken åtskilliga gånger inatt också.....


Pappa var hit imorse och det var ju intressant......


Ännu intressantare blev det när han gick och jag skulle diska. När jag tämde diskvattnet blev min mobil en båt.... Agaton stoppade den i diskhon. Blev bara lite skum på den men den funkade inget vidare på fm MEN efter en dag på fönsterbrädan repade den sig igen!


Sedan bar det av till dagis. Hade ju i mitt stilla sinne tänk skona Tuva från Agatons grin när jag lämnar honom så jag tänkte att jag skulle lämna henne först... Det började bra när vi kom in på gården sa han en av fröknarnas namn :-) SEdan tog vi av skorna och hängde upp Tuvas saker sedan förljde vi henne in. Så säger jag hejdå nu ska mamma gå på jobbet. Jag fick en kram av Tuva samtidigt som Agaton skrek för full hals. Tänkte vi verkligen lämna honom idag med???!!!! Han skrek ända in på sin avdelning sedan satte jag ner honom och hängde upp kläderna då skriker han, tårarna sprutar och bankar på dörren ut och vårjar NEJ NEJ.... Jag gjorde pinan kort för han fortsatte skrika i min famn så jag gick...


Igår hade han ju grinat en del av och till hela dagen. Trodde inte jag var så himla hönsig men det sved verkligen i hjärtat så jag ringde dagis efter en stund och då hade det gått över. Dagen hade gått bättre än i går...


På jobbet var det skoj. Alltid kul efter semestern. Har fyllt i tjänstledighetsansökan för mina studier. Nu ska jag fylla i studiemedlet med.......... Måste bara göra en beräkning på vad jag kan tänkas tjäna....


Ikväll har jag gått morundan. 55 min tog det idag......


Nu blir det sängen har precis läst på FB att Bollsta vann idag med! Det gillar vi!

Ovido - Quiz & Flashcards