Alla inlägg under mars 2009

Av Evelina - 5 mars 2009 19:24

Nu har Tuva kommit hem och det känns skönt Agaton blev så glad att han gav henne en kram när hon kom :-)


Annars har jag jobbat en liten stund idag och sökt ledigt imorrn. Ska bli riktigt skönt! Nu ska vi fixa trappen så den också blir fin :-) När vi gjort hallen uppe och trappen är det "bara" köket, vårt sovrum och vårt vardagsrum som behöver lite ny färg :-) Börjar VERKLIGEN bli less på detta vita hem.... Dessutom har någon i familjen ritat med bläckpenna på många väggar....

Av Evelina - 4 mars 2009 22:02

Imorgon kommer Tuva hem! Ska bli riktigt skönt för det har varit tomt utan henne!


Jag funderar på att ta semester på fredag men jag har inte bestämt mig ännu.... Vore skönt med en extra ledig dag faktiskt!!!!!!!!


Ja och efter läkarbesöket med Agaton igår då doktorn var nästan säker på att han inte är känslig på mjölk tyckte att han kunde vänjas vid mjölk för detta var säkert nåt annat. Sagt och gjort imorse fick Agaton mjölk till gröten inte alls mycket. Min annars så nöjde son skrek sedan i säkert 40 minuter så han tål inte alls mjölk. Nu är det slut på mjölken för honom!!!!!  

Av Evelina - 3 mars 2009 05:29

Det var tiden agaton tyckte det var dax att kliva upp. *GÄSP* Nog för att jag tänkte ut och gå på morgonen men inte förrän kl 6 i alla fall...... Tänkte muta sonen med välling innan. WEgentligen dricker han inte välling på morgonen och har väl typ aldrig gjort men nu tycker jag att det vore skönt att gå INNAN jobbet så kan man bara vara hemma och greja ikväll :-)

Av Evelina - 2 mars 2009 13:16

Tycker jag har fått MASSOR gjort nu på 2 dagar :-)


Imorse gick jag morundan och sedan fixade jag gardinerna till Agatons rum jag fixade lunch och hängde tvätt :-) Nu ska jag väl fortsätta vara effektiv tänkte jag..... Kan inte förstå att man blir så effektiv bara för att man fick en extra ledig dag. Men SKÖNT är det i alla fall!

Av Evelina - 2 mars 2009 07:04

LÄgger in några bilde rpå Agatons rum. Gardinerna fattas så det blir mer bilder sedan! Är 1 bild på Agaton och 1 på Tuva med!

Av Evelina - 1 mars 2009 21:12

Nu har jag varit och tränat. RIKTIGT SKÖNT och jobbigt som attan antar att det kommer kännas REJÄLT i både armar OCH mage imorrn....


När jag packade så ka jag ner en liten handuk som jag torkar bort svett med under träningen och då säger Peter att vad ska du med den till. Så förklarar jag och han säger men blir ni ens svettiga!!!?? Jag sa bara att han kunde få känna på min svettiga tröja efteråt men det ville han inte ;-)


Av Evelina - 1 mars 2009 16:34

Dagen har gått i fixarens tecken :-) Agatons rum är klart. Bara gardinerna som fattas!!! Ska hämta symaskinen innan träningen ikväll! Nu håller jag på rensa Tuvas rum.... Hon samlar på sig en massa rat. Vet inte vad hon får allt ifrån...... Jag är ju en sån som slänger ALLT jag inte behöver så mig har hon då inte fått det ifrån...


Sedan har vi ätit god middag och nu laddar jag för barnens garderober/byråer. Peter sa att den dåliga ordningen beror att våra barn har för mycket kläder..... HMMMM undra varför??? Nu SKA jag inte köpa så mycket för bägge 2 har så de klarar sig. Tuva behöver dock en hel uppsjö med nya trosor och ett par reima överdragsbyxor behöver hon med! Så lite kommer jag kunna shoppa ändå :-)

Ovido - Quiz & Flashcards