Alla inlägg den 17 februari 2009

BVC

Av Evelina - 17 februari 2009 17:47

Tänkte att när vi varit på ett års kontrollen så är det ett tag tills man behöver åka dit igen. Hmmm trodde jag ja! Agaton har börjat kräkas ungefär som när de är nyfödda. Inte idag såklart då men några dagar tidigare. SÅ imorrn ska vi på BVC och kolla om han har ont i halsen. Lite tidspress blir det med för vi ska vara där vid halv nio och jag börjar jobba halv tio.......


Jag har också ont i halsen men jag får nog skylle mig själv som varit ut utan kläder :-)


Nej nu ska jag redigera lite bilder så kanske det blir lite framkallat :-)

Av Evelina - 17 februari 2009 15:26

Har tyvärr itne kunnat redigera bilderna men nu vaknar Agaton så här kommer några!

Av Evelina - 17 februari 2009 07:38

Nu är det gjort. Detta som vi planerat inför i månader!


PÅ lördags morgonen vaknade vi tidigt. Kändes lite som när man var liten och fyllde år :-) Sedan åt vi frukost och därefter blev det dusch och bad av HELA familjen. Peter var i väg och hämtade blommorna. 755 kr gick de på. Ganska billigt måste jag säga. Var dock slöseri med de vi hade köpt åt Peter och Agaton. För agaton förstörde båda :-)


Sminkningen och hårfixningen gick bra på både mig och Tuva. När barnen ätit lunch var det dax för oss att klä oss. Gick riktigt bra. (det kommer bilder sedan) Sedan var det dax att åka och den stora frågan är ju alltid vad har vi glömt?? Ingenting verkade det som.


Väl framme i sockenstugan var det FULLFART våra föräldrar höll på grejja en MASSA. Blev verkligen bra. Vi gick till kyrkan för att ta kort tack Marianne, Vix och Bea som knäppte en massa kort och även alla andra som fotade så klart. NI vet väl att vi vill ha bilderna????


Efter fotograferingen blev det lite väntan innan det äntligen var dax för själva bröllopet! Det flöt på jättebra utom att Peter höll på få ringen på högerhanden istället för vänster :-) Tuva kom med ringarna. J sjöng och spelade och det var verkligen precis som vi ville ha det! KOrt och enkelt. Enda missödet var ävl när J spelade så blev Agaton ledsen. RIKTIGT ledsen så då gick vi ut MYCKET tidigare än vad som var tänkt men vi stod längstbak i kyrkan och lyssnade på musiken istället. Barnen skötte sig MYCKET bra.


När vi gått ut och alla tagit bilder gick vi in i sockenstugan där det var buffé. När alla hälsats välkomna. Var vekrligen lyckat och därefter fikade vi. Vi hade ju bestämt att vi skulle åka först men vi var nästan sist i väg :-) Var verkligen kul att ALLA kom som vi bjudit. Det blev precis så bra som det var tänkt! Dessutom hann vi prata med de flesta som kommit!


Efteråt for vi till Sundsvall och bodde 2 nätter på hotell hela familjen. När vi kom dit fanns en ros och frukt samt lite vin och choklad från mina föräldrar. Det var verkilgen mysigt! Barnen somnade och vi kunde konstatera vilken lyckad dag det varit.


På söndag morgon vaknade vi tidigt. Efter en god frukost for vi till Birsta. Jag hade kunnat handla MASSOR :-) Enda som grämde mig var att jag inte köpte träningsskorna de hade på Intersport. Behöver VERKLIGEN nya kan jag säga! Ska se om ingen ska dit till helgen eller så........


Vi skulle inte ha så mycket tuan vi åt en glass, köpte ett års presenter 2st. Vet inte om de som ska få dessa läser här så jag skriver itne vad det var, kan hade ett presentkort från min födelsedag så jag köpte en munkjacka och Tuva fick vantar och mössa, sedan var vi på pop på rea. Agaton fick en mössa och Tuva ett par byxor och det var allt. Sedan for vi på Drakborgen och det var SUPERKUL. Vi var där med fam Solem och det var så himla KUL. Barnen hade vekrligen roligt. Deras bebis har ju inte kommit än så vi hoppas att de mindre barnen får LIKA kul tillsammans sedan som de stora har.


Det fanns hur mycket som helst att klättra, hoppa och åka kana i där. Jag kan vekrligen rekomendera alla att åka dit med sina barn. Det är jobbigt även för föäldrarna för GISSES så svettig jag var! Agaton lärde sig åka rutchkana och klättra i trappor där....


Barnen somnade tidigt och även jag och Peter. Igår var vi på coop sedan var vi till VIX och hämtade bilderna som hon bränt åt oss. Verkligen kul att se när jag väl fick det att fungera.


Ett STORT TACK till alla som var med och gjorde vår stora dag HELT UNDERBAR. Vi fick en TOPPENDAG!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards