Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Evelina - 3 maj 2009 21:27

Så har ännu en dag passerat :-)


Imorse rensade/sorterade vi bland alla leksaker i vardagsrummet. JAg tog bort en massa bebis leksaker. Frågan är om de kommer användas något mer av något barn här. Känns liksom lite vemodigt på nåt sätt. Men det blev väldigt bra!


Redan rensade vi i pallkragarna och Peter satte staketet vid rabatten. Kommer nog en bild på det. Blev VÄLDIGT bra i alla fall. Vid halv tio kom grannbarnen ut och de skulle städa byn här vilket tydligen skulle göras idag. Det hade jag HELT glömt men Tuva ville vara med så då gjorde vi en insats. Var riktigt många som hjälpt till så det var kul att se!


Därefter var vi en sväng på konsum och när vi kom hem var Robert och Marlene här. Var riktigt kul att träffa dem! De hade med sig en skiva med bilder från bröllopet som jag inte kollat på än! Det måste jag göra sedan!


När de for fixade vi färdigt pallkragarna och planterade jordgubbarna. Sedan gick Peter in för att kolla på hockey. Medan jag lagade middag var Tuva ute men efter middagen bestämde jag och Tuva att vi skulle på picknick: Vi lämnade Agaton och Peter hemma med hockey och disk och gick iväg. Blev en rejälpromenad som Tuva fixade hur bra som helst! Verkligen en guldstund. Vi pratade, fotograferade (ska se om jag kan ladda upp bilder sedan för det funkade inte nyss), plockade blommor. När vi kom hem badade barnen och sedan gick jag runt mo!


När jag kom hem hade Markus och illern lämnat kläderna vi glömde/lämnade ifjälls. Släpvagnen tog de inte hem tyvärr så den hoppas vi kommer hem på torsdag annars måste vi nog åka och hämta den helgen innan vi far utomlands så viu blir av med allt RAT här hemma!


Mamma och pappa lämnade det sista som fattades till rabatten!


Nu är dert snart ny vecka och den är rätt fullproppad!


Måndag: Jobbar jag bara till halv 2 sdean har Tuva gympa avslutining. Hpn ska vara utklädd till pippi och Peter ska enligt henne vara pippispappa :-)


Tisdag, onsdag och torsdag jobbar jag till 4


Fredag ska vi med Agaton till barn för att kolla upp alla kräkningar och dessutom ska vår bil på lagning!

Ovido - Quiz & Flashcards