Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Evelina - 8 maj 2009 18:58

Toppendag kan man väl säga att vi har haft!


 Imorse skulle jag och Tuva hämta bilen hos mamma och pappa eftersom vår bil varit på lagnning! Vi gick över lägdan och plockade även lite vitsippor. Så himla mysigt.



Ska även säga att jag är MYCKET nöjd emd kameran!!!!


När vi hämtatbilen och placerat in barnens bilstolar åt vi lunch och for till Sollefteå. Kan ju säga att jag VERKLIGEN förstår varför vi bytte bil för det var RIKTIGT trångt. Men vi är väldigt glada att vi så enkelt kunde låna en bil.


Sedan lämnade vi Tuva hos farmor. Där hon lekte med Linus. Farmor hade varit snäll och köpt nya trosor till Tuva, en JÄTTEFIN klänning, En sommar body + en bamse body till Agaton samt en klotgrill till oss. TUSEN TACK!!!!!!


 


Jag var på lindex med men de säljer tydligen inte fix i Sollefteå så därför var jag på Kappahl och shoppade lite på rea. Jag köpte 2 gula tröjor med rände och stjärnor. Matchande till barnen, ett nattlinne till Tuva, kalsonger till agaton och strumpbyxor till Tuva. Sedan köpte jag 2 T-shirtar till mig själv!


 



Sedan var vi på sjukhuset med agaton... Vi fick träffa en väldigt trevlig doktor som inte alls tyckte vi var där i onödan. I alla fall så frågade hon lite. Sedan tyckte hon att Agatons kurva planat ut för mycket. Han låg förut en kurva över den normala nu låg han 1 under. Fast sedan kollade hon på vår längd och sa att han borde vara där han är nu! Hon lyssnade och tittade, röd i öronen är han sedan var tonsillerna? stora och det var nåt mer med men det är ju inte det som är problemet. Vi fick också ta 5 rör med blod för att kolla olika allergier, blodbrist, levervärden, njurarna tror jag med..... Vi ska få svar inom 2 veckor. Förhoppningsvis innan vi åker till Mallorca. Hittar de inget skulle hon göra ett UL på magen för att kolla extra.


När vi kom hem hämtade vi hit hundklara och sedan var Peter och hämtade bilen. Bilen ska på lagning IGEN den 22 maj för det var en ventil som var trasig på AC:n. Nu sover både Peter och barnen sedan vankas det hockey!

Av Evelina - 8 maj 2009 06:59

Så har fredagen kommit! Idag ska vi snickra ihop vår nya större sandlåda!!!!! Sedan ska vi till Sollefteå. Tuva ska till farmor och hon kan inte riktigt bestämma om hon vill leka med grannpojken eller gå på stan. Lät väl mest som att hon ville gå på stan men hon kan ju ändra sig snabbt.


Jag SKA i alla fall på lindex.. Hoppas nu de har nåt jag vill ha :-)


Sedan ska ju Agaton på sjukhuset med. Igår när jag kom hem säger Peter att han har ju inte kräkts på 2 dagar nu. Men han hann knappt säga det klart så kräktes han ju såklart. Jag kan inte förstå att han måste kräkas dagligen nästan. Men men förhoppningsvis får vi någion rätsida på det med!"


Nu ska vi äta frukost hämta mammas bil och sedan ska vi väl spika ihop sandlådan

Ovido - Quiz & Flashcards