Alla inlägg under februari 2009

Av Evelina - 13 februari 2009 06:30


Tradera är himla bra :-) Jag brukar ju både sälja och köpa där. Har precis kommit på att Tuva vuxit ur ALLA byxor nästan. NU när det börjar bli vår gillar jag fodradebyxor så det är dagens sökning. Sedan hoppas jag att mina auktioner går riktigt bra nu :-)


Igår provade vi kläderna inför morgondagen. Kan inte riktigt fatta att det är imorrn vi ska gifta oss..... Känns mig riktigt nervös. Ikväll ska vi duka och fixa det mesta. Sedan har vi några som ska hjälpa oss imorrn med avdukning så jag hoppas att ingen UTOM de kliver upp och börjar röjja i köket!!!!!!


Har vaRIT alldeles för kallt några dagar man ser ut som en isbjörn efter att ha gått till jobbet och då ska ni veta att det tar ungefär 5 minuter.... Jag har inte promenerat någonting och har väöl inte riktigt haft ro till det heller.


Agaton har fått 1 eller 2 tänder till han gillar inte när man gräver i munnen på honom. *undrar varför*  Det avskyr jag med får kväljningar bara jag gapar hos tandläkaren.......


Nej nu ska jag tradera vidare. Hoppas på några bytardagar snart! Ingen som vet av några????? Tips mottages tacksamt!

Av Evelina - 9 februari 2009 21:30

T'ntke lägga in lite ett års bilde rpå Agaton. KOlla även in vår ENORMA snöhög. Måste vara längesedan det snöade så här mycket! Snart blir vår ute lampa överskottad!

Av Evelina - 9 februari 2009 08:31

Börjar väl med att skriva grattis till min pappa som fyller år idag. Sista kalaset iår! Är bara lördagen kvar sedan är det färdig kalasat ett tag framöver!


Igår snöade det MASSOR så vi har skottat en massa snö. Ska lägga in bilderna i datorn kanske ikväll. OM jag hinner med mig. Kan inte fatta var tiden tar vägen liksom.......  Tuva blev längre än vår ute lampa på gården så hög är vår snöhög på gården. annars var vi till kyrkan igår. Alla barn som fötts 2008 fick en tavla. Sedan var TUva på kalas och det gillade hon.


Den här veckan ska jag jobba alla dagar + 3 eftermiddagar. Idag till 16 på tisdag till 18 och på torsdag till 16. Ska bli skoj! Särskillt när lönen kommer. Håller på fundera om jag ska söka nåt sommarjobb eller om jag ska vara helt föräldraledig i sommar....... Svårt att veta hur man vill göra :-)

Av Evelina - 7 februari 2009 19:31

Så var det ÄNTLIGEN helg :-) Är lite förkyld så då känns det alltid skönt med helg!


Gårdagen var en toppendag. Fick present på morgonen av Peter och barnen en ny mobil telefon. MIn gamla gick sönder förra veckan så det var verkligen passande. Var sedan och jobbade och kom hem igen vid halv två. Så då fick Agatopn sina sista presenter och då åt vi tårta och Agaton fick äta med händerna. Blev itne alls så kladdigt som jag hoppades på eller trodde. Han såg mest chockad ut. FÅr JAG äta SJÄLV?? Det som jag aldrig får annars.....


Sedan var vi på Dollar. Tuva köpte födelsedagspresent och vi köpte godis där. När vi sedan åt dem smakade nötterna MÖGEL!!! BLÄHHHHH!!!!!!!


Därefter åt vi på jakten. Pizza, kebabtallrik och barnmatsburk blev det då. När vi kom hem kom bror. Agaton och jag fick present. Sedan flöt det på och alla utom min pappa som var sjuk kom. Agaton fick MÅNGA fina saker och även jag. Precis som ifjol önskade jag mig sockar fick 16 par :-)


Tuva tyckte att jag fick ALLDELES för lite presenter. Fick försöka förklara att det blir så när man blir vuxen...... Svårt för en 4 åring att förstå! 


Idag sov vi ända till halv sju. Sedan gick jag morundan och kl 11 for Peter iväg. Han är fortfarande borta så nu ska jag ner och fixa lite på en grej till honom! Just ja. det trista är ju att jag har fått ont i halsen. Är det inte bättre på måndag är det frågan om det itne blir doktorn för jag vill GÄRNA vara frisk till helgen. Man vill ju gärna att kort och annat ska bli hyfsat i alla fall!!!!


Bilder kommer nog imorrn!!!!

Av Evelina - 6 februari 2009 07:00

Tänk att det är ett år sedan Agaton föddes. Vår lillprins är REDAN 1 år! Sedan är väl jag med 1 år äldre med men hur många tänker jag inte avslöja ;-)


Får skriva om dagen sedan tänkte bara berätta om Tuva. Hon är för härlig :-) Igår kväll sa jag att när du vaknar (och tänkte kring 6) kan du ta med Agatons paket som du ska ge honom och komma. Ja då ska jag sjung för er sa hon. Sedan vaknade hon 23.30, 02.30 då tyckte vi det var väl tidigt men då var Peter hemma så hon somnade hon. Kl 05.10 kommer hon överlycklig in i vårt sovrum. GRATTIS!!!! Ropar hon och ger Agaton paketen. Sedan sjunger hon vi gratulerar för både mig och Agaton. Då var det bara att kliva upp. Hon är ju bara för underbar vår Älskade stor tjej!!!!!!


Igår var grannarna hit och hälsade på och Agaton fick fina presenter. Tack tack!


Vi fick även lite dekorationer till bröllopet och ska dit och kolla på vaser de hade kvar sedan de gifte sig! Kan inte riktigt förstå att det är 1v och 1dag tills vi gifter oss.... Blir nervös av bara tanken. Det mesta är fixat! Ska skriva ut vigselprogram och festprogram sedan ska vi köpa mutningsmedel till Agaton = goda kex :-)

Av Evelina - 5 februari 2009 07:50

Tänk att agaton blir 1 år imorrn! Jag blir ju också ett år äldre men nu är fokus på Agaton :-) Presenter vill ju även jag ha bara ingen påminner mig om åldern. Är ganska nöjd nu så vi kan stanna här!


Igår skippade jag faktiskt träningen. Känns osm allt liksom hänger över mig. MIn att göra lista kan göras LÅNG! Igår höll jag på med auktioner till tradera, vigsel och festprogram. Egentligen inga märkvärdiga men ändå kul att ha och då kan man li,ksom följa hur långt vigseln kommit. alltid skönt om man har gnälliga barn! Är dessutom lite förkyld så... Jag vill ju gärna hålla mig frisk ett tag till!


Idag kommer 2 grannar med barn hit och fikar. Ska bli skoj. Vi måste göra sånt oftare så Agaton får träfa lite jämnåriga :-) Ska på inflytanderåd på dagis och för första gången har jag nåt att ta upp från en annan förälder :-)

Av Evelina - 4 februari 2009 08:35

Så var det onsdag i dag. På fredag har vi ju dubbeltkalas så det är lite att fixa till dess. Sedan så jobbar jag till 16 idag sedan ska jag träna och efter det blir det ju sängen direkt.


Känns som att det är riktigt mycket nu! Var ju på dagis igår med rektorn och allt. Vet inte om jag är nöjd eller inte. Vi har ju bestämt att vi måste hämta henne kl 12 eftersom det inte alls funkar när hon somnar där. Det är ju den enda lösningen de har just nu. Men jag tror ändå det gick fram att vi inte är helt nöjda med den lösningen men det är ju det enklaste för dem så de är väl säkert nöjda. PÅängterade att vår dotter ska INTE vara på någon sovvila där till hösten vilken hon kommer att göra till 100%.... Så vi får väl se. Är väl mest trist för Peter som kommer få vara supertrött hela våren men det kan itne hjälpas. Jag står ändå fast vid att det är riktigt dåligt att förskolan inte erbjuder en vakenvila!


Agaton var på 1 års kontroll igår. Det tyckte han inte var nåt vidare. Dels skulle en för honom okänd man klämma och känns på honom och kinkig som han är skrek han. Sedan fick ahn spruta och det gjorde väl inte saken bättre direkt! Han är i alla fall 75 cm lång och väger 10045g och hatt måttet är 48cm..... Nej nu ska man ladda för jobbet!

Av Evelina - 1 februari 2009 10:17

GRATTIS mamma! Min mamma fyller år idag!


Igår hade jag en SUPERDAG! Började med att jag mamma och barnen var till H-sand. Skulle väl egentligen inte ha nåt men det blev en heldel! Jag köpte: KLäder till barnen (som de egentligen inte behöver), födelsedagspresent till Agaton, scrappingpapper, barbie till Tuva och en mjukisblomma, 2 par skor till Tuva och ett opar till Agaton, papper till bröllopet, skridskor till Tuva och mat! Sedan åt vi på MC Donalds!


När jag komm hem trodde jag att vi skulle till m o p på middag men tänkte inte mer på det utan jag tänkte att det nog var liiiite konstigt att middagen var på lördag och inte på söndag när hon fyller år. Men sedan skulle vi klä på oss. Jag tänkte ta adidasbyxor. NEj sa Peter du måste vara finklädd. Han har aldrig åsikter om sånt! Varför det undrade såklart jag :-) Fick då veta att jag inte skulle äta med dem igår. Så mina kompisar kom till m o p och hämtade mig.


Fick en ögonbindel och sedan åkte vi bil i en evighet kändes det som. Var riktigt yr måste jag säga när jag klev ut. Hos M blev det ost, kex och vin samt en ansiktsbehandling av J:s syster F. Var verkligen skönt skulle man kunna göra JÄMT!


Sedan var vi på träffen och åt mat var verkligen gott! Därefter gick vi till M igen och spelade spel drack gott och surrade. Så alla som fått konstiga samtal och sms av mig det var för att vi spelade spel! Senare gick vi på Kramm och det var verkligen SKOJ är år och dag sedan jag gjorde nåt sånt. Så himla kul! Kom hem vid kvart i 3 och stupade i säng!


TACK TJEJER för en TOPPENKVÄLL!!!!!!!!!!!!! Jag hade superskoj och vill gärna ha bilder :-)

Ovido - Quiz & Flashcards