Alla inlägg under maj 2009

Av Evelina - 18 maj 2009 08:07

Har precis pratat med Peter.... De ska tydligen säga upp 15 stycken till på hansk jobb :-( Känns ju INTE så himla kul för nu ligger han minstsagt i farozonen..... Beskedet kommer när vi är utomlands så håll nu ALLA tummar för att han klarar sig.... För ananrs vet  jag inte vad som händer.

Av Evelina - 17 maj 2009 18:59

Vilken härlig dag det har varit!


Jag och Jeanette gick imorse och jag måste säga att vi är duktiga som gått flera dagar nu och imorse kl 7. Såg en riktigt häftig grej igår och även idag en självgående gräsklippare såg riktigt fint ut med! En sån skulle jag vilja ha!


Resten av dagen var vi hemma och lekte. Vi sov en stund mitt på dagen och sedan var vi på picknick hela familjen.


Klara, Peter, Tuva och Agaton därefter var vi på lekparken där Agaton åkte rutchkana själv. Han gick uppför trappen och åkte ner. Peter åkte också men jag lägger inte in de bilderna på honom :-)




Sedan kommer en bild från trivsel kvällen på dagis tagen på agaton som inte går där än.



Nu ikväll när vi gick med Klara skulle Tuva plocka maskrosor. HEMSKA blommor fulla med lus men det blir verkilgen fina kort!



En av dem. Den andra verkar ha försvunnit men som sagt bilderna är fina:


Veckan som kommer ser ut så här:


Måndag: Enda som är planerat är en promenad är itne säker på om jag ska jobba på em men jag tror inte det


Tisdag: Jobb -18 sedan vårfest på jobbet och promenad


Onsdag: Jobb 7.30 - .16 eller 16.30 sedan ska vi till Svärmor som fyller år. Ska även på Bodéns och KOmsum samt apoteket då. Morfar ska vara barnvakt till Agaton


Torsdag: Ledigt


Fredag: Jobb 10.30 - 18 sedan packa det sista


Lördag: Vi far till Mallorca!!!!!!!




Av Evelina - 17 maj 2009 06:45

Ja vi har nog kostaterat att vår lille prins är allergisk mot mjölk :-( Vi är ju ganska nog med att han INTE får mjölk i icke tillagad form men eftersom ahn inte kräkts på över en vecka blev vi tvugna att testa lite igår så vi åt chokladpudding. Det tyckte han var VÄLDIGT gott men efter 5 minuter kräktes han.



Så som någon sa så är det ävl ganska troligt att det är mjölken. S3edan kan ju inte jag skilja på laktos och mjölkprotein. Så nu ska vi hålla honom borta från mjölk som inte är tillagad, grädde, glass mm. Vi ska ju på kalas i veckan så vi köper kanske med sorbet åt honom.


Nu väntar jag på sms från jeanette att hon är vaken så ska vi ut och gå. Jag ska hämta Klara för mamma och pappa är i Östersund och tävlar med Carro.


Riktigt sån far lär hon väl inte ha på promenaden hoppas jag :-)

Av Evelina - 16 maj 2009 08:49

Så har ännu en vecka passerat!


Igår var Tuva med en kompis och jag och Agaton var till KRamfors. På intersport köpte jag ett par byxor till mig och 2 par skor till Tuva.


Idag ska jag ut och gå och sedan ska vi väl inte göra någonting. Vi har packat till utlandsresan. Lite väl tidigt men det är MYCKET nästa vecka!



Igår gjorde vi årets första gräsklippning!

Av Evelina - 14 maj 2009 08:10

I tisdags ringde en av mina arbetskamrater och undrade om jag inte ville vara ledig på fredag. Vem tackar nej till det??? Inte jag i alla fall :-) Så därför jobbar jag heldag idag och är ledig imorrn. Mycket bra initiativ tycker jag!


Igår hade vi besök av Christina och Tindra. Tjejerna hade verkligen kul och Tuva längtar redan till nästa gång!


Idag är det förskolansdag så Tuva ska sjunga på torget. Tyvärr kan jag ju inte se men Peter får titta istället. Ikväll är det trivselkväll på förskolan så det ska bli skoj!

Av Evelina - 12 maj 2009 19:25

Så var det tisdag och idag har vi bara varit ute och grejat. Vi har även bakat och lagat middag.


Jag hade tänkt ut och gå nu ikväll men då missar jag ugly betty och det vill jag INTE missa så nu ska jag strac scrappa! Har MASSOR med oscrappade kort!!! Ska försöka göra ett bröllops album och det fattas MÅNGA Lo där exempelvis. Barnens födelsedagar är annat som behöver fixas, julen. Ja listan kan göras LÅNG. Här kommer några bilder på mina älsklingar!



Tuva plockar vitsipper. Tycker verkligen hon passar i rött. Det är hennes färg :-)



En allvarlig liten Agaton men man behöver ju inte alltid skratta!



Ja det fotas ju en hel del och mycket hamnar i framkallningsmappen så det blir mer och mer scrapping och jag blir mer och mer efter :-)

Av Evelina - 11 maj 2009 08:15

Helgen som var såg ut som följer:


Fredag: Såg vi på hockey på kvällen!


Lördag: Började med att hela familjen gick morundan. Tuva har verkligen blivit stor och duktig inte en massa gnäll eller så. Hon orkade gå HELA vägen. Sedan kollade vi på brädor hos mamma och pappa till vår nya jättesandlåda. HIttade faktiskt så Peter bara behövde köpa 2 st ganska korta. Bild kommer när den är klar och fylld med sand.


Tuva var hela dagen med morbror Markus och Bea. Tuva hade tydligen pratat hela tiden :-) Som markus konstaterade kan hon numera säga R :-) De hade handlat, tittat på djuren och på em när Tuva blev trött ville hon ta en biltur där hon somnade.


Här hemma hade vi STORSTÄDNING av köket. De som hade huset före oss hade den dåliga smaken att sätta skårade lister på alla köksskåpen. Är rätt snyggt men VÄLDIGT osmart. Jag har skrubbat alla utsidor med tandborste!!! Det gick 2 stycken. SEdan är det skillnad på billiga och dyra tandborstar med kan jag säga!


PÅ kvällen kom farmor och Palla. Vi skulle grilla men grill kolet ville inte vara med så vissa delar fick vi steka :-) Till efterrätt blev det kladdkaka. Mycket trevligt!


Söndag: På söndag morgon gick jag runt mo. Det var riktigt härligt! Sedan var det frukost och därefter gick vi till mamma och pappa. De hade köpt klänningen och koftan till Tuva. Det tackar vi för! SÅ himla fin!!!!! Sedan gick vi hem och på vägen stannade Tuva föra tt leka med några barn på området. Jag gjorde färdigt köket och Peter fixade till sandlådan.


PÅ em var vi och köpte rengöringsgrejor på DOLLAR. Sedan fikade vi åt middag, var ute och lekte innan det var godnatt.


Nu är det måndag och dax för jobb!

Av Evelina - 8 maj 2009 18:58

Toppendag kan man väl säga att vi har haft!


 Imorse skulle jag och Tuva hämta bilen hos mamma och pappa eftersom vår bil varit på lagnning! Vi gick över lägdan och plockade även lite vitsippor. Så himla mysigt.



Ska även säga att jag är MYCKET nöjd emd kameran!!!!


När vi hämtatbilen och placerat in barnens bilstolar åt vi lunch och for till Sollefteå. Kan ju säga att jag VERKLIGEN förstår varför vi bytte bil för det var RIKTIGT trångt. Men vi är väldigt glada att vi så enkelt kunde låna en bil.


Sedan lämnade vi Tuva hos farmor. Där hon lekte med Linus. Farmor hade varit snäll och köpt nya trosor till Tuva, en JÄTTEFIN klänning, En sommar body + en bamse body till Agaton samt en klotgrill till oss. TUSEN TACK!!!!!!


 


Jag var på lindex med men de säljer tydligen inte fix i Sollefteå så därför var jag på Kappahl och shoppade lite på rea. Jag köpte 2 gula tröjor med rände och stjärnor. Matchande till barnen, ett nattlinne till Tuva, kalsonger till agaton och strumpbyxor till Tuva. Sedan köpte jag 2 T-shirtar till mig själv!


 



Sedan var vi på sjukhuset med agaton... Vi fick träffa en väldigt trevlig doktor som inte alls tyckte vi var där i onödan. I alla fall så frågade hon lite. Sedan tyckte hon att Agatons kurva planat ut för mycket. Han låg förut en kurva över den normala nu låg han 1 under. Fast sedan kollade hon på vår längd och sa att han borde vara där han är nu! Hon lyssnade och tittade, röd i öronen är han sedan var tonsillerna? stora och det var nåt mer med men det är ju inte det som är problemet. Vi fick också ta 5 rör med blod för att kolla olika allergier, blodbrist, levervärden, njurarna tror jag med..... Vi ska få svar inom 2 veckor. Förhoppningsvis innan vi åker till Mallorca. Hittar de inget skulle hon göra ett UL på magen för att kolla extra.


När vi kom hem hämtade vi hit hundklara och sedan var Peter och hämtade bilen. Bilen ska på lagning IGEN den 22 maj för det var en ventil som var trasig på AC:n. Nu sover både Peter och barnen sedan vankas det hockey!

Ovido - Quiz & Flashcards