Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Evelina - 2 juli 2009 19:21

VARMT! Det är ävl en rätt bra beskrivning av dagen!


Imorse fick barnen vara hos mormor och morfar medan jag var och handlade och vattnade hos Laukkas. När jag kom för att hämta dem var markus och Bea där så Tuva följde med dem.


Agaton hade fått glaqss och jordgubbar till lunch av mormor och morfar så han somnade direkt när han la sig isängen. Vid tre tiden gick vi runt mo och innan dess vattnade vi och smakade av våra egna jordgubbar. *MUMS*


Till middag blev det tacos. Peter är fortfarande VÄLDIGT allergisk så vi har inte varit ute så mycket ikväll. Hoppas den där medicinen hjälper bättre än det gör nu sedan annars får han nog åka till doktorn igen..... Eller så är det väldigt extremt med gräspollen nu....


Agaton badade i poolen och sedan kom Tuva hem så nu ska de lägga sig och vi ska väl gå ner en stund!


Hoppas det fina vädret består på lördag eller söndag för vi tänkte åka till Risön och bada. Annars far vi nog till Rövarbyn.... Vi får se!

Av Evelina - 2 juli 2009 07:29

Vi startade dagen med en långpromenad med mamma och hundarna. Agaton var riktigt nöjd med tanke på hur tidigt på morgonen det faktiskt var.


Sedan åt vi frukost och grejjade lite innan vi hämtade Tuva. När vi kom till farmor skulle de bada och som av en händelse hade Agaton badbyxor i skötväskan. De har legat där ett tag nu! Så farmor badade med båda barnen ochg det var uppskattat! Jag önskar verkligen att vi hade en sån där storpool här hemma!


När kom hem blev det lunch och lite röjning här hemma sedan nog vi ut badbaljan så lekte barnen medd vatten! När Peter kom hem blev det en snabb dusch innan vi åkte och åt på Kramm. Där var MASSOR med folk (nästan för mycket) och olidligtvarmt måste jag säga.


Väl hemma somnade barnen snabbt och jag scrappade. Har använt min nya cuttlebug.



Är mest nöjd med denna av dessa 2 :-)



Vad denna dag har att erbjuda vet jag inte ett bad kanske.... Skulle har varit på affären med men det får kanske bli på em

Ovido - Quiz & Flashcards