Alla inlägg under januari 2009

Av Evelina - 5 januari 2009 15:09

Om n¨ågon ska beställa från Ellos kan ni ju hojta!

Av Evelina - 5 januari 2009 15:05

Ja idag har vi varit till stan :-) Vi började med Weins som hade halva reapriset!!! Blev kavat skor till Tuva och Agaton som de förhoppningsvis kan ha hela våren och hösten :-) Sandaler till sommaren 2010 :-) Här är vi ute i god tid och finskor till Tuva till nästa år med.... Eller när hennes fötter växt lite till.


 Än en gång önskar jag att jag själv hade en sån där mätsticka för att mäta innermåttet på skor som de har på skoaffärer.. Man står ju ALLTID och funderar på innermåttet. LIte pinsamt att ta med de begagnade skorna till en skoaffär för att mäta.....Vet att det finns i Ellos men den blir väldans dyr om man bara ska ha den.... Ingen som har en till salu?

Av Evelina - 4 januari 2009 20:02

Här kommer bilder på mina barn!

Av Evelina - 4 januari 2009 19:50

Nu har vi varit på dop. Det var mycket trevligt med smörgåstårta och fika! Passade även på att reka lite inför det stundande bröllopet så nu har vi koll på det mesta till dekorationerna. Ska bara fundera vad vi ska ha på borden??? Någon med förslag?????


Tänkte ju att jag här också ska lägga upp lite scrapgrejor så nu lägger jag upp dopkortet.
Av Evelina - 3 januari 2009 22:23

Nu är äntligen pippimålningen på Tuvas rum klar. Blev verkligen bra!


På Birsta hittade vi allt vi ville ha och lite till ;-) Blev kläder till barnen, minne till kameran mm!

Av Evelina - 3 januari 2009 07:43

Som rubruken antyder ska vi till Birsta idag och köpa en bokhylla och en ny lampa till Tuvas rum då den gamla inte gav tillräckligt bra lyse. angående nya rummet så ska jag lägga ut bilder men inte förrän det är klart för vi har bestämt att ingen ska få se det före Tuva :-)


Vi ska också hälsa på min kompis vix och hennes familj. Ska bli skoj att se bebismagen. Tänk att för ett år sedan hade vi ingen Agaton utan då var jag gravid!


Vi hade trevligt igår. Mycket kul med besök. Jennies hund var verkligen söt. Man bli ju en aningens sugen på hund... Men men det kommer kanske den dagen med! Vi gick en promenad med så det var härligt! Nej nu luktar det riktigt ILLA här så jag måste göra nåt åt det!

Av Evelina - 2 januari 2009 06:39

Tänk att det är nytt år! Gårdagen spenderades till största delen hemma!


Jag och Agaton gick morundan och GISSES vad kallt det var måste jag ju säga! Peter och Tuva kom och mötte oss då Tuva inte var sugen på någon promenad alls. Sedan höll jag på sätta in kort och GISSES vad det tar tid. Inte blev jag färdigheller så jag ska fortsätta nu på morgonen.


Vi var till mina kusiner och hämtade Tuvas skrivbord till nya rummet. Blir verkligen fint där. PÅ kvällen målade jag mer på pippi i rummet och nu är det bara håret kvar. Känns riktigt skönt. Peter har satt upp alla lister och imorrn ska vi köpa en spotlight till hennes rum och en bokhylla till oss.


Idag kommer Jennie och Marianne hit och äter ska bli skoj! Imorrn far vi till Vix ska bli riktigt skoj att se hennes mage :-)


Sedan har jag gjort nåt lite galet med. Brukar skriva i en tråd med mammor som har barn som alla är ungefär lika gamla som Agaton så den 27 - 29 mars ska jag och Agaton till Stockholm och träffa dessa tjejer med barn som jag aldrig träffat irl :-)

Av Evelina - 1 januari 2009 08:36

Nu är det äntligen nytt år och när Tuva konstaterade att det är januari undrade hon om det inte är nu hon fyller år. Det är ju inte förrän den artonde så hon blev nog lite besviken..... Men det gick snabbt över

Agaton och Tuva Julen 2008

Ovido - Quiz & Flashcards