Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Evelina - 3 juni 2009 18:13

Idag har vi varit med Agaton på sjukhuset. Det gick rätt bra och vi ska tillbaks om 3 månader! Fast jag ringde imorse och då hade vi ingen tid för vår doktor var sjukskriven så det var tur att jag ringde!!!


Innan vi for dit var jag och tittade på kläder. KÖpte 4 pyjamaser till Agaton, kalsonger, trosor, t-shirt strumpbyxor och en långärmad kofta till Tuva på halva reapriset. Synd att de inte hade fler långärmade med dragkedja för Tuva har brist på dem...


Sedan köpte jag 3 tunikor till mig själv. det är ju skolavslutning nästa vecka och min garderob är mest svart så jag bestämde mig för att köpa 2 blå och en beige. Svart är väl inte så lämpligt på en skolavslutning för barn.....


Jag har ju en bra sak att säga med! Jag har fått jobb nästa termin! ca 70% sanmma som jag har nu och det ska bvi JÄTTEKUL och en riktig utmaning. Jag trivs ju superbra!


Nu till klagandet! Peter riskerar ju att bli arbetslös och idag kom ju liksom nästa dråpslag kan man väl lungt säga. Vi har ju varit helt säkra på att föräldraledighet är överhoppningsbar tid näör det gäller stämplingen alltså att man ändå har full stämlpling även om man har varit föräldra ledig men tydligen är det INTE så. UTan om Peter skulle bli arbetslös nu så blir hans stämplig 80% av hans 50% lön. Det blir ju inte MYCKET. OM vi hade vetat det hade vi ju inte gjort så här! Nu börjar han ju snart jobba heltid igen och hinner jobba heltid i 6 år innan det blir aktuellt isåfall. Med denna regering måste ju vara helt dumm. Samma gäller om man är sjukskriven.... Om man tar vård av barn drar a-kassan av det när man behöver stämpla. Känns ju verkligen genomtänkt sparka på dem som redan ligger. Peter har ju en heltidsanställning i botten så det känns riktigt SURT så nu är det bara att hålla TUMMAR och TÅR för att han inte tappar jobbet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Någon som vet hur länge man måste jobba heltid för att få fullstämpling??????????

Ovido - Quiz & Flashcards