Alla inlägg under juni 2009

Av Evelina - 13 juni 2009 10:57

Känns verkligen som jag bara strör pengar just nu. Igår var vi till Kramfors och där fanns MÅNGA roliga erbjudanden så det blev en hel del shopping till barnen, 2 par skor till mig som jag borde haft på skolavslutningen men jag får väl ha dem nästa år :-)


På kvällen var vi till Kramfors men det var hutlöst dyrt på tivolit. 35 kr för en karusell!!!!! Fatta om man hade MÅNGA barn. Tur man bara har en som åker än så länge...


Nåja i morse beställde jag min efterlängrade cuttlebug och ett alfabet. Dyrt men det har stått på min önske lista LÄNGE. Peter köpte ett nintendo WII och det har också varit på önske listan länge.


Tuva har blivit väldigt intresserad av BH:ar. Här om dagen frågade hon när hon skulle få börja med bh.... Jag tycker att hon ska bli minst 12 år först... Det tycker inte hon. Skulle aldrig ta på henne en bikini heller. Hon har badbyxor och badlinne. Fick köpa större än vad hon ska ha för att inte magen ska vara bar. Helt bedrövligt tycker jag!


Idag ska jag fika med Maria och Christina. Ska bli riktigt trevligt och ikväll blir det stadsfest!!!!!!!!

Av Evelina - 12 juni 2009 08:31

Så var det då fredag. Känns riktigt skönt!!!! Peter jobbar nu och jag ska jobba sedan. Peter är ju som sagt inte längre ledig på fredagar..


Vi ska åka till Kramfors på dagen nu och sedan får vi se ikväll...


Jag har köpt ny dator av Peter kusin :-) Nästa vecka byter vi eller Tuva ska få tillbaks denna för det är hennes :-)  Eftersom det blev betydligt billigare än att köpa en ny ska jag köpa nytt databord och en cuttlebug med. Cuttlebuggen eller grodan som den kallas har jag sedan länge bestämt att jag SKA köpa så nu är det äntligen dax :-)

Av Evelina - 11 juni 2009 20:20

Verkar som att det inte blir någon stadsfest för oss. Jag och peter hade tänkt gå tillsammans men eftersom det inte finns någon barnvakt blir det inget. Känns ju såklart lite trist och Peter har bedyrat att jag kan gå själv men det känns väl inte så kul heller att han ska sitta hemma en fredag kväll själv med barnen.


Dessutom måste jag isåfall ta bilen för jag kan inte vara uppe till 2 på natten och sedan kliva upp kl 6 då funkar inte jag det kan jag lova..... Nåja jag tillbringar hellre min fredag kväll emd familjen men det hade varit riktigt skoj att träffa kompisarna. Nej vi kommer nog hyra film och ligga hemma i soffan och det är inte fyskam det heller :-)


MEN idag kom vinteroverallerna :-) Tuvas var inte alls så stor som jag trodde så förhoppningsvis blir den bra till vintern och även nästa :-)  Agaton är däremot ganska stor så vi får se om jag behöver en mindre i början av vintern.........

Av Evelina - 11 juni 2009 07:36

Ja nu hoppas vi att Peter får behålla jobbet. Ser väl ganska bra ut i alla fall. De har ju tidigare varit permitterade på fredagar men tydligen har deras grupp MYCKET jobb nu så de ska inte vara permitterade på fredagar längre så imorrn ska Peter jobba. Trist då jag planerat andra saker men jag får kanske ta med mig barnen istället.


Nästa tisdag får jag sommarlov (var tar tiden vägen?) :-) På onsdag  börjar PEter jobba heltid igen :-) Ikväll är det skolavslutning. Känns ju jättesorgligt måste jag säga. Men jag har världens bästa jobb! Trivs som fisken


Tuva är frisk idag men hon får vara hemma idag. Vi har ju tänkt köpa en studsmatta till henne och agaton  på jysk och förhoppningsvis får de hem den idag så då ska vi till Sollefteå!

Av Evelina - 10 juni 2009 16:12

Så har ännu en dag gått. Vi var till en av barnen i klassen idag. MYCKET trevligt måste jag säga!


Nu är det bara imorgon kvar och imorrn kväll är det skolavslutning för barnen. Känns lite dubbelt både kul och lite sorgligt.......


Idag har vi varit på dollar och Tuva valde en sommarpresent till fröknarna efter viss styrning från mamma :-)  Tuva hittade en fruktasvärd orm hon tyckte passade... Jag som inte har så mycket över till ormar rös.... Så det blev ljuslyktor antar att ingen av fröknarna läser här....... Tuva var nöjd om de var gula :-) Supersöta var de i alla fall!

Av Evelina - 10 juni 2009 08:05

Självklart är ju Tuva sjuk nu. Hon vaknade i natt med huvudvärk??!! Hon är väldigt förkyld men har ingen feber så jag hoppas det beror på det. Nu hoppas jag det går över tills imorrn annars kommer jag nog ringa VC. Inte kul att en 4 åring har ont i huvudet


Så vår stadsfest känns ju ganska avlägsen just nu måste jag ju erkänna men vi får se. HOPPAS hon blir pigg

Av Evelina - 9 juni 2009 22:59

Till helgen är det ju stadsfest här och då brukar Tuva ALLTID vara sjuk. Detta året KANSKE det hinenr gå över hon fick alvedon nu. Het som en kamin utan feber men med huvudvärk....  Inget dagis imorrn i alla fall för henne!

Av Evelina - 9 juni 2009 18:57

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_ViewProductCompare-Delete;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000CIOqrODm


Vad är det för skillnad på själva datorn? Ser ju att det är skillnad på siffrorna fast jag fattar inte vad

Ovido - Quiz & Flashcards