Alla inlägg under juli 2009

Av Evelina - 12 juli 2009 10:07

Idag ska jag på hundmöte och sedan ska vi äta middag. Efter det har vi tänkt åka och fiska. Vi tänkte att lillemannen behöver träna innan vio drar till fjällen och ska bo i tält och fiska.


Vi är ju liiiiite sugna att testa på det här med tältnbiung. Ganska ekonomiskt och förhoppningsvis mysigt! Planen är i alla fall att låna ett tält och om vi gillar det kommer vi nig göra om det!

Av Evelina - 11 juli 2009 19:13

Lite blogcandy som jag är med i:


Finns mycket roligt och inspirerande att titta på!

http://lillblommanskapar.blogspot.com/2009/07/2-ars-kalas-pa-min-blogg.html


http://www.zanya.se/

Av Evelina - 11 juli 2009 13:50

Igår var en riktigt härlig dag.


Tuva var i alla fall piggare och hon hade på dagen främmande av sin kompis Oskar och gisses så de lekte. De lekte hela tiden utan bråk så det var riktigt kul!


Sedan var jag till Kramfors och lånade böcker. Jag ska ju bli student igen till hösten är det tänkt. Har kollat med A-kassan och fk och jag behåller min sgi och jag är i alla fall berettigad till A-kassa men det blir isåfall på 80% av min 67,5% lön så jag ska läsa. Har 3 inneveckor v 36, 38 och 45 och sedan v 2. Inga hela veckor utan 2 veckor med 3 dagar och 2 med 4. Första veckan är egentligen VÄLDIGT dålig tajming med tanke på jobbet men allt går tyvärr inte att lösa. Så nu ska här läsas in en massa kurs litteratur. Ska lägga in en lista på vilka böcker det är så kanske någon har några böcker att låna ut??? Vet att en av min kollegor har 2 av böckerna i alla fall!


Sedan hade vi främmande av Lars och Marielle igår. Det var verkligen trevligt och något vi gör alldeles  för sällan måst ejag säga! Både Tuv aoch Agaton visade sig från sina bästa och sämsta sidor. Tror de blev döva av Agatons ena vrål när Tuva inte gjorde som han ville...


Idag skulle vi till svärmor men hon var riktigt dålig. Hon har en förmåga att bli smittad av ALLT våra barn bär på...... Så förmodligen har Tuva eller Agaton smittat henne



Vi var till Sollefteå och ahndlade lite. Blev ett par plyschtights till Tuva tyvärr inte röda som de som vi tappat bort är utan såpna får vi leta efter, en mössa till Agaton och kavatsandaler till Tuva!


Såg även denna till Tuva. Fanns även andra färger men den är väldigt fin i alla fall.


Velourtunika - 80% Bomull,20% Polyester


Denna såg jag tlll Agaton

http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=3971914&styleid=3971912&path=3403475;3215210;3232580;3527905;111370


Finns mycket fint och mina barn behöver väl inte sådär jättemycket kläder direkt måste jag väl erkänna :-)


Vad kvällen bjuder på vet jag inte



Av Evelina - 9 juli 2009 21:14

Jaha i dag hade vi väl inga planer mer än att vi är ganska så less på att bara vara hemma i detta urtrista väder. Ingen bil hade vi heller eftersom Peter försovde sig i morse.


Jag och barnen gick till Bollsta och åkte buss till Kramfors. Sedan gick vi till Erikshjälpen och det var riktigt bra. Sedan gick vi till Dollar innan vi var in på stan i Kramfors. Handlade en lastbil på Erilkshjälpen och presnt till kalaset Tuva ska på nästa vecka.


Sedan skulle vbi testa nya fiket när Peter slutat. Där var överfullt så vi gick på konsum istället.... Det vi trodde var arraksbollar var chokladbollar (såna bakar jag billigare själv) sedan fanns inget mjölkfritt till Agaton och vi trodde att han skulle vara nöjd med mariekex. Det var han INTE. Så vi kommer nog aldrig fika igen där. Eller så länge Agaton ska ha mjölkfritt. Han kräktes nu ikväll med så jag vet inte jag......


Nåja på konsum hittade vi mjölfriabullar. Som man kanske kan fundera på om de var mjölkfria eftersom han kräktes ikväll??


Ikväll kom i alla fall farmor och hon hade köpt gosedjur till Agaton på IKEA. Han älskar dem sedan fick barnen pyjamaser/natlinnen. Det tackar vi för.


Vi visade farmor Tuvas inflamerade mygg bet som farmor la om eftersom det tydligen behövdes. Tur att andra är mer kunniga än vad jag och Peter är :-)


I alla fall så är Tuva lite prickig vilket många barn är nu. dessa sitter lite konstigt till så vi får se om det blir bvc imorrn eller inte. Hon var väldigt hängig ikväll och hon är fortfarande lite svullen i halsen men vi får väl se.. Hon är inte direkt sjuk. Imorgon är det tänkt att hon ska vara med en kompis på dagen så jag hoppas hon är frisk för det har hon sett fram emot!

Av Evelina - 9 juli 2009 07:40

Vad har HÄNT med det fina soimmmar vädret kan man ju fråga sig??? Ser ju ut som detta ska h¨ålla i sig ett tag till. Riktigt trist om ni frågar mig....


Går dagen ägnades åt städning och försvunna kläder. Jag sorterade kläder igår för att upptäcka att somnliga kläder är borta!!!! Sånt kan göra mig galen. Jag var på dåligt humör hela dagen. 2 tights för Tuva hittade jag inte och en helt ny tröja som ligger i plasten.... Mycket underligt!!!


På kvällen gick jag och Tuva morundan. Hon cyklade och jag gick och idag har jag jordens träningsvärk! Jag drog hennes cykel uppför alla backar och ni som gått moruindan vet ju att det finns ett antal såna under promenaden!


På kvällen kollade vi på byggslagent och köpte glass av glassbilen. Pucko till mig o Peter och isglass till barnen. Är bra att ha lättsammaglassar att bjuda på då det blir en hel del sånt under sommaren när det bor mycket barn på gatan.


Nej nu vankas det frukost och sedan ska jag väl ladda för dagens görande som är klippa gräset men jag vet inte om det går när inte Peter är hemma..... 

Av Evelina - 8 juli 2009 08:35

Vad har hänt med vädret??? Helt uruselt m´åste jag säga bara en MASSA regn.


Igår hade vi Markus och Bea här som barnvakter. Det gick MYCKET bra så nu har vi en till omgång potentiella barnvakter. Finns nog fler bara vi räknar efter lite. Mycket bra då de andra har en förmåga att vara upptagna samtidigt oftast när vi behöver barnvakt :-) Himla konstigt egentligen.......


Mötet på banken gick bra jag får dessutom till baka straff avgifterna efter min fadäs med shoppingen på planet från Mallis det tackar jag för. Detta eftersom banken är väldigt mån om att ha oss som kunder. Var kanske efter att Peter började fråga om husånet :-)


Igår kväll var jag på brukshundsklubben och eftersom det faktiskt är JULI bestämde jag mig för att inte ta mössa, vantar och fleecekläder men det var en riktig MISS. Det regnade typ HELA kvällen och jag var som en blöthund trots mina regnkläder. ISANDE kallt var det med...... Tävlingen flöt på bra trots kylan och regnet....


Näör jag kom hem hade Laukkas varit här med superfina saker till oss. Barnne fick tröjor shorts ochen klänning. Vi fick superfina kuddfodral så det tackar vi verkligen för med!


Idag är det grått och regnigt. Jag är lite sugen att åka på Eriks hjälpen i kramfors. Men då får det bli buss för Peter har tagit bilen.... Nåt åste man ju hitta på i detta USLA väder. Någon annan med tips på vad man ska göra???


Något annat jag är lite sugen på är att åka på en loppisrunda. Men inte själv och peter gillar inte sånt så någon som är sugen så följer jag gärna med :-)

Av Evelina - 6 juli 2009 21:42

Haha nej men riktigt så illa är det inte. Jag ska ju jobba v 30. Ska bli gnaska kul särskilln nät lönen kommer i augusti :-)


Idag har vi varit till mamma och pappa för att vattna där men det visade sig att bror och Bea var där så det får dem fixa då! Tuva och Agaton busade järnet med morbror Markus och Bea. Verkligen kul att se att Agaton inte alls är så blyg som Tuva var i samma ålder.


Imorrn ska jag och Peter på banken och eftersom ingen av våra ordinarie barnvakter är hemma så ska Markus ha barnvakts premiär. Eftersom barnen avgudar honom går det säkert JÄTTEBRA. Som tack för det bjuder vi honom på middag! Eventuellt kommer Bea med om hon inte jobbar. Markus enda önskar är att Agaton inte ska bajsa men då får han väl våldsgästa någon av våra grannar......


Annars har vi gått till Raimo och Annica och vattnat. Imorrn kommer de ju hgem från sin Thailandsresa. (Jag är inte alls avis särskillt inte nu när de sitter på planet :-) )


Tuva har fortfarande lite feber men jag är pigg dock ganska trött så det kanske är nåt skit på G i alla fall! Hoppas inte för jag vill gärna vara frisk och INTE ens förkyld på semestern för det kommer ju som ett brev på posten när man börjar jobba på allvar i augusti!

Av Evelina - 5 juli 2009 21:19

Imorse lekte Tuva med Julia och det gick bra menb framåt em blev hon så otroligt gnällig. Det brukar hon inte vara så vi passade på att ta febern på henne och 38,0 hade hon. Även Agaton kändes varm 37,7 så inte riktigt feber men inte riktigt bra. Hon säger att hon har ont i halsen så jag får väl se om det blir VC imorgon bitti eller inte....


Peter åkte och fiskade och jag och barnen var hemma. Jag och Tuva låg på soffan och jag slumrade nog till någon minut och vaknade av att hela världen snurrade. Jag var superyr. Brukar jag aldrig vara. Blev så illa att jag till coh med kräktes. Det har hänt förut men det var riktigt längesedan nu... Funderar på vad det kan bero på.... Antingen så hade jag ätit nåt dåligt eller så är det för att jkag gungade med barnen en massa innan. Bara att konstera man håller på bli gammal.... Är iallafall mycket piggare nu så det känns riktigt skönt!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards